Четвер, 21.11.2024, 11:02
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт Ленковецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 54
Статистика

Онлайн всього: 5
Гостей: 5
Користувачів: 0
Форма входу

Виховна робота в школі

Система виховної роботи Ленковецької ЗОШ І – ІІІ ступенів

Одним із завдань сучасної освіти в Україні є формування освіченої, творчої особистості, становлення її фізичного, психічного, морального здоров’я. Розв’язання цього завдання передбачає психолого-педагогічне обґрунтування змісту й методів навчально-виховного процесу, спрямованого на розвиток особистості учня. У центрі шкільної освіти повинна стояти особистість дитини, забезпечення комфортних, безконфліктних і безпечних умов її розвитку, реалізації її природного потенціалу. Виховний процес сьогодні - це природна, ініціативна, самобутня, непередбачено змінювана життєдіяльність дитини і колективу, в якому вона існує. Школа має допомогти дитині, підлітку визначитись не лише ким бути, але і яким бути, допомогти знайти відповіді на головні запитання – як жити і як улаштувати свій індивідуальний спосіб життя, обрати режим інтелектуального, емоційного навантаження, спосіб реакції на невдачі і успіхи. Виховання в школі має ґрунтуватися на відкритому діалозі педагога і дитини, що створить оптимальні умови для розвитку позитивної мотивації до навчання, формуватиме якості особистісної самостійності і відповідальності, спрямовуватиме до розкриття творчого потенціалу. Школа покликана стати місцем, де буде збагачуватись кожен учасник навчально-виховного процесу, де буде формуватись громадянська зрілість і особиста відповідальність за свій вклад у національно-культурне відродження України, розбудову держави.
Виховна система в школі – спосіб життя шкільного колективу, який використовує різноманітні за змістом форми і методи організації роботи, розвиває індивідуальні особливості учнів, вміння приймати індивідуальні рішення, розвиває ініціативу, соціальну активність.
Головна мета сучасного виховання: формування конкурентної творчої особистості з гуманістичним світосприйняттям, спроможної до самовизначення, самореалізації, самовдосконалення з урахуванням індивідуальних особливостей кожного за принципом диференційованого підходу у вихованні, навчанні та розвитку, формування в учнів національної самосвідомості, кращих рис української психології – волелюбності, господарності, милосердя, духовності, інтелектуальності, добротворення.
Мета реалізується через систему виховних завдань:
  • забезпечення сприятливих умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів;
  • реалізація індивідуального підходу до особистості;
  • охорона й зміцнення фізичного, психічного й духовного здоров’я;
  • забезпечення культурного росту, розвиток естетичних потреб і почуттів;
  • формування екологічної культури, гармонізація відносин особистості з природою;
  • спонукання зростаючої особистості до протидії проявам аморальності, правопорушень, бездуховності, антигромадської діяльності;
  • розвиток творчих здібностей, підтримка обдарованих учнів;
  • створення та розвиток цінностей громадянського суспільства.
Пріоритетними у виховній роботі є:
  • реалізація особистісно-зорієнтованого підходу в навчально-виховному процесі;
  • виявлення обдарованих дітей та створення умов для реалізації творчого потенціалу особистості;
  • прилучення молоді до національної та світової культури;
  • збереження морального, фізичного та психічного здоров’я підростаючого покоління;
  • виховання патріотизму, громадянських якостей особистості;
  • забезпечення педагогічних умов для соціалізації школярів, виховання в них життєвої компетентності;
  • організація виховного простору через діяльність шкільних органів учнівського самоврядування.
Виходячи з цього, виховна робота нашої школи спрямовується на розвиток індивідуальних особливостей учнів, їхньої самостійності та ініціативи. Важливо створити емоційно-позитивний настрій школярів, визначити самобутність і унікальність кожного учня. Педагогічний колектив працює над методичною темою з виховної роботи: «Створення умов для формування соціальної компетентності та самореалізації особистості, розвитку духовного, інтелектуального та фізичного потенціалу учня». Реалізація мети виховання та методичної проблеми здійснюється в таких аспектах: організація позакласної діяльності, забезпечення участі батьків у творчій діяльності дітей, розвиток співпраці між молодшими і старшими учнями, удосконалення взаємовідносин «учень – учитель – батьки».
Виховання має бути процесом індивідуалізованим і колективним водночас, відповідним до індивідуально-психологічних рис кожного. Слід розширювати соціальну компетентність та особистісну автономність юної людини, змінювати її світогляд та можливості взаємодіяти зі світом й відображати його внутрішньо. Шлях до цього полягає передусім у сприянні розвиткові потреб та інтересів учнів, їхньому особистісному зростанню загалом, у допомозі їхній соціальній адаптації сьогодні та в майбутньому. Особливістю виховної взаємодії має стати комфортне становище вихованців у дитячому колективі; стосунки взаємної довіри, поваги, взаємозбагачення, створення умов для вільного розвитку дитини; озброєння учнів знаннями про себе, свої психологічні особливості, чесноти і вади; бажання самостійно збагачувати свої знання, розширювати свій кругозір, нестандартно вирішувати будь-які завдання. Ефективними методами виховання є ті, які стимулюють розвиток самостійності, творчості, усвідомлення моральних цінностей, формують конструктивний соціальний досвід.
Педагогічні знахідки: музей І.М.Поліщука; музична студія «Синкопа»; клуб старшокласників «Діалог»; учнівський лекторій; клуб юних екскурсоводів; школа юних волонтерів; спортивна секція «Влучний стрілок»; проведення загальношкільних акцій.
Загальношкільні виховні заходи проводяться згідно традицій школи. Значна увага приділяється проведенню шкільних та участі у Всеукраїнських акціях та конкурсах.
Важливе місце у системі виховної діяльності школи посідає управління навчально-виховним процесом. У нашій школі це чіткий розподіл обов’язків між адміністрацією, всіма членами колективу, творча співдружність з позашкільними закладами району, використання ініціативи громадських організацій, залучення учнівського самоврядування, тобто чіткий розподіл праці та встановлення функціональної залежності між всіма педагогічними системами та підсистемами. Залучаються до роботи школи батьки, районна Спілка ветеранів Великої Вітчизняної війни, Центр соціальної допомоги населенню, відділ культури, бібліотека, організовуємо зустрічі з видатними людьми  району.
З метою забезпечення відповідності діяльності школи державним стандартам та надання допомоги вчителям у підвищенні рівня виховної діяльності, у школі постійно здійснюється управління та внутрішкільний контроль за роботою виховної системи. Підсумки різних видів контролю висвітлюються в: наказах, нарадах при директорі, засіданнях педагогічної ради, методичних об’єднань, нарадах класних керівників.
Для підвищення якості і результативності виховного процесу в школі проводиться психолого-педагогічна діагностика. На високому рівні організована робота психологічної служби ( практичний психолог Дерезюк Н.В.). За її участі проведені акції День толерантності, "Молодь проти СНІДу", «Молодь за здорове майбутнє», заходи по профілактиці та протидії торгівлі людьми, анкетування та тестування на різноманітну тематику. Психолог є тренером програми «Корисні звички» для 1-4 класів. Вона проводить індивідуальну роботу з учнями, схильними до девіантної поведінки, допомагає класним керівникам у роботі з проблемними учнями та їх батьками. Проводяться в школі психолого-педагогічні семінари, на які виносяться найактуальніші питання роботи з учнями. На семінарах застосовуються інтерактивні методи роботи, різноманітні форми проведення зацікавлюють вчителів.
Педагогічний колектив Ленковецькоъ ЗОШ з 2003 року працює над створенням та впровадженням проекту " Школа сприяння здоров’ю "Здорове покоління - майбутнє нації", Нами розроблено модель школи здорового способу життя та цільові програми з різних напрямків просвітницької діяльності щодо пропаганди здорового способу життя: психолого-педагогічної діагностики, медицини, охорони життя і здоров'я, біології, фізичного виховання, туризму, превентивної роботи. Питання про науково-методичне забезпечення освітньої діяльності з охорони дітей та юнацтва постійно обговорюються на психолого-педагогічному семінарі, засідання методичного об’єднання класних керівників та координаційної ради проекту. З метою запобігання та попередження протиправної поведінки учнів та для підтримання порядку у школі працює Рада профілактики та попередження правопорушень (голова Ради - заступник директора з виховної роботи Сташевська Н.С.). Ведеться облік дітей, схильних до порушення поведінки та пропусків уроків. На шкільному обліку знаходяться 2 учні. Звіти й інформації про роботу з цими учнями заслуховувалися на нарадах при директорі. В школі ведеться активна робота з превентивного виховання, пропагування здорового способу життя. В цьому напрямку працюють гуртки за програмами "Сприяння просвітницькій роботі "Рівний-рівному" та "Корисні звички". Директором школи видано наказ про заборону тютюнокуріння на території школи, сплановано заходи з антинікотинової та антиалкогольної пропаганди. Школа тісно співпрацює з кримінальною міліцією у справах дітей та службою у справах дітей Шепетівської райдержадміністрації.
Система гурткової роботи спрямована на розвиток творчості учнів , їх здібностей, талантів, формування естетичного смаку, здорового способу життя, на задоволення потреб учнів щодо реалізації їх особистості. В інноваційній діяльності активно застосовуємо сучасні форми і методи роботи: проектні майстерні, презентації, усні журнали, ігри-змагання, ситуаційно-рольові ігри, цільові програми. Багато уваги приділяємо відродженню традицій українського народу, створенню необхідних умов для засвоєння духовних і культурних цінностей, вихованню поваги до історії і культури свого та інших народів.
Успіх спільної діяльності педагогів та батьків значною мірою залежить від знання вчителем своїх учнів, їхніх родин й тому в школі практикується детальне знайомство з родинами за програмою вивчення сім’ї. Саме за результатами вивчення сімей складається соціальний паспорт класу та школи.
На сьогодні ми маємо реальні підтвердження успіхів своєї праці у багатьох напрямках. Зокрема, протягом останніх років за підсумками рейтингу шкіл району ми посідали: 2006-2007 н.р. – І місце, 2007-2008 н.р. – І місце, 2008-2009 н.р. – ІІ місце. Учні школи постійно беруть участь у різноманітних районних, міських конкурсах та заходах: День міста, Конкурс ДЮП, Фестиваль художньої самодіяльності, Конкурс моделей та проектів школи сприяння здоров'ю, Фестиваль "Молодь обирає здоров'я", Конкурс "Податки очима дітей", Конкурс екологічних агітбригад.
Організовано та проведено оздоровлення учнів пільгових категорій у дитячих оздоровчих таборах області. При школі діяло 3 дитячх оздоровчих таборів з денним перебуванням і наметове містечко, у якому відпочили 129 учнів 1-11 класів. Відпочинок у таборі - це одночасно і розваги, і суспільно - корисна праця: учні прибирали шкільне подвір'я та пришкільну територію, допомагали у ремонті шкільного приміщення.
Виховна робота нашої школи передбачає кінцеву мету – модель випускника школи - патріот, гуманіст, соціально зріла, самостійна, здорова, творча особистість з розвиненою потребою в самореалізації та самовдосконаленні. Шляхи досягнення мети ми вбачаємо в запровадження сучасних моделей виховання, у впровадження та апробації інноваційних технологій виховання.
Пошук
Календар
«  Листопад 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930